Carpe diem! Kamakura med Obaa-chan


Okaa-san och Otoo-san har så mycket konstiga ideer. Ibland vill de upp jättetidigt för att åka till ställen långt bort. Jag vill ju sova mera, tur att man är anpassningsbar!


När jag vaknade så fanns det i alla fall en massa roliga tanter att pokulera med.


I Kamakura finns det en festlig kille som jag brukar heja på.


Obaa-chan är på besök, här är vi hela gänget på stranden i Kamakura.


Okaa-san och Obaa-chan hittade vackra snäckskal på stranden. Jag trodde Okaa-san skulle fylla hela sin ryggsäck!


Ibland korsades stranden av små bäckar.


Okaa-san verkade tveksam om huruvida vi skulle kunna ta oss över.


Obaa-chan är lite mer spänstig. "Följ mig!" sa hon och tog ett skutt.


"Ja okej då" sa Okaa-san och hoppade efter.


Till sist kom vi fram till en jättestor Buddhastaty, Dai-butsu säger japanerna.


Den här killen har lite större fötter än mig, men jag växer kanske ikapp nån dag...


Men fönsterluckor i ryggen vill jag då inte ha!


Nog med strandliv och kultur, dags för lite krubb.


När vi kom hem visade det sig att en av snäckorna redan var upptagen. Piinsamt!

Kommentarer
Postat av: Moster Bettan

Ha, ha, ha, vilka roliga bilder på Okaa-san och...ja vad heter hon på japanska...jag menar mormor. Mormor tyckte det var jätteroligt att träffa dig och hon sa att du hade vuxit så mycket. Jag längtar otroligt mycket efter dig och din okaa-san. Ska leta efter en flygbiljett nu. Lek riktigt mycket med Herman. Han e en gullig kille ska du veta. Kram fr mig

2008-11-23 @ 22:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0