Japanska aktiviteter

Konichiwa mina sama!


Det börjar dra ihop sig för flytt i västerled, bara några veckor kvar innan jag och Okaa-san flyttar hem för gott.
Otoo-san däremot är lite velig och har inte riktigt bestämt sig var han hör hemma.
Hursomhelst så är det fullt upp med saker som ska hinnas med innan flytten, man vill ju uppleva Japan så mycket som möjligt tills dess. Jag passar på och njuter av värmen med sköna bad ute på balkongen.


Jag försöker också lära mig att cykla, det är lite knepigt...


Men med Okaa-sans hjälp så går det bättre.


Okaa-san har varit riktigt kulturell och gått en kurs i Ikebana, japanskt blomsterarrangemang.


Hon säger att det är svårt, men vaddå, det ser ju jättefint ut. Fast jag hade nog satt den stora kvisten lite mer åt höger...


Otoo-sans fördjupning i Japansk kultur har jag lite svårare att förstå mig på, men bara han är lycklig så får han väl hålla på.

Kommentarer
Postat av: Jenny B

Lilla gulleplutt! Välkomna hem! Sverige kan behöva fler vackra blomsterarrangemang och små söta Maior. Har du röstat idag?

2009-08-30 @ 19:00:34
URL: http://kulturdelen.blogspot.com
Postat av: Maia

Konichiwa Jenny-san!

Nej, dom tillåter inte att jag röstar, de sa att jag inte har rösträtt. Vaddå, jag har ju en jättefin röst!? Men det gick ju bra ändå...för ett av partierna i alla fall.

2009-09-01 @ 03:13:51
URL: http://maiaihirosawa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0