Viloperioder



Vissa dagar vill man bara ligga och slappa! Hos min kompis Koishi (Lilla Sten, som man skulle kalla henne i Sverige) hittade jag en schysst babysitter att återuppliva gamla minnen i. Men, den var i minsta laget.


Hennes mjuklift var också lite för liten. Vem hade trott det om er Maia-chan, att jag skulle bli så stor!


Nej, bästa avkopplingen är nog trots allt hemma hos mig, kanske på min egen stol framför nåt av mina favoritprogram.


Men att chilla på nåt café är inte så dumt det heller, servicen brukar vara bra.


Men allt är inte bara vila och nöjen. Ibland måste man tänka på att hålla efter hemma också. Okaa-san är en baddare på att lämna sina skor framme, det spelar ingen roll hur mycket jag tjatar. Så man får ligga i där.


Otoo-san är inte mycket bättre han! Enda sättet att få honom att borsta tänderna är att göra det tillsammans med honom, annars försöker han slippa undan.


Sen är det städningen, de drar in mycket damm de där stora, så dammsugaren får man jobba hårt med nästan varje dag.


Och stora tunga böcker lämnar de framme, mitt på golvet. Så man får ta en rond då och då för att hålla efter.


Och de stora kräver underhållning. Här har vi Okaa-san, Obaa-chan och Ojii-chan som vill ha glasspaus. Vem tror ni fick ordna det åt dem? Jojo, er trotjänare Maia-chan, vem annars?


Så det är inte så konstigt om man slocknar mitt i festligheterna ibland. Jag tycker jag förtjänar lite vila då och då.

Kommentarer
Postat av: Jenny B

Lilla sötnosen! Vilken tur att de har dig! Och vilken tur att du har en blogg, så att jag får se dig och bli peppad till att äta glass och städa!

2009-08-08 @ 23:37:50
URL: http://kulturdelen.blogspot.com
Postat av: Minna

Hör du Maia, berätta nu för mamma och pappa att barnarbete faktiskt är förbjudet i de flesta länder och jag är ganska säker på att det gäller det där Nippon-landet med. Men du är en fasligt duktig tjej, det måste ju erkännas!

2009-08-13 @ 19:43:14
URL: http://expatswede.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0