Chuzenji-ko och Nikko del 1


Konichiwa minna vänner! "Kusin" Larsu-san och Diana har åkt hem, och Johan har återvänt till USA. Så nu får man spana efter nya medarbetare som hjälper till med att få ut mina föräldrar ur lägenheten.
Otoo-sans gamla jobb var ju ett lyckat ställe att hitta snyggingar på, så jag provar där igen.


Lyckat drag, kolla in den här puddingen! Christian heter han och han följer mig gärna på nya äventyr.


Med hjälp av Christian har jag fått med mig Otoo-san och Okaa-san in i en buss som kör upp i bergen ovanför Nikko, nordväst om Tokyo.


Där ligger Chuzenji-ko (ko betyder sjö, vilket ni säkert redan vet), en liten mysig by längs en vacker sjö. Onsens finns det, och där står han igen, gull-Christian.


Nedanför sjön kastar sig floden ut i ett vattenfall, Kegon-no-taki, som är 97 meter högt. Nu började det blåsa upp, så vi vände tillbaka till hotellet.


Skönt att komma in igen, ute blev det riktig snöstorm.


Christian och jag jämförde mobiltelefoner, han var väldigt fascinerad av min, som jag fått i julklapp.


Sen blev det en riktig brakmiddag på en Bangladeshisk restaurang, mums!


Mina föräldrar tyckte att det var lite svårt att förstå instruktionerna på hotellet.


De är så korkade ibland! Det förstår väl vem som helst att det står: "Här är en tandborste, varsågod! I Japan använder man den till att borsta tänderna." Jag följde i alla fall instruktionerna, vet inte om Otoo-san och Okaa-san fick sova utan tandborstning.

Kommentarer
Postat av: Jenny Br

Hej lilla gulleplutt! Vilka fantastiska utflykter ni varit på. Tack för de fina bilderna, det är underbart att se!

2009-01-18 @ 20:54:21
URL: http://kulturdelen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0