Nozawa Onsen


Dags att ut och åka igen! Den här gången tar vi Shinkansen västerut in i Nagano-länet.


Till det snögia Nozawa Onsen, en skidort full med små träbyggnader som innehåller onsens.
Vi hade fått besök från Sverige som ville prova på de Japanska alperna, klart man ställer upp!


Skidåkningen var visst fin, men Okaa-san tycktes mest fara fram bland molnen.


Otoo-san (även känd som halsduk-man) hade svårt att hänga med i Dianas tempo...


...men till sist lyckades han ta sig ikapp och förbi henne, heja pappsen!


"Kusin" Larsu-san var den mest våghalsiga i gänget. Jag ska bli som honom när jag blir stor.


Här är hela gänget samlat för lunch på en restaurang i backen. Nu undrar ni förstås "Vad har hänt med vår kära Maia-chan?" Lugn, go' vänner, jag fick förstklassig barnvakt nere på hotellet i byn.


På kvällen kunde vi återsamlas och äta ihop på någon lokal restaurang.


Diana fastnade för den lokala specialitén Oyaki, fylld med äpple och kanel.


Borta bra men hemma bäst, skönt att få komma hem igen till en schysst flaska med välling. Men ibland tycker jag inte att Otoo-san tar det hela på allvar, det är ju faktiskt MIN kvällsmåltid!

Kommentarer
Postat av: Christina i Uppsala

Grattis Maia på 1-årsdagen!

Du ska veta att åren går fort...Snart kan du susa nedför backarna som Larsu-san. Härligt!

Hurra från oss på Marmorvägen











2009-01-17 @ 14:41:19
Postat av: Anonym

Hej Maia och Grattis på ettårsdagen!!!

Oj, nu får vi börja träna om vi ska hänga med dig i backen!

Hälsningar från andra sidan marmorvägen

2009-01-17 @ 22:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0