Saitama Byoin

Akemashite omedetou gozaimasu mina vänner!

Det nya året till trots så ska jag berätta lite om vad som hände under förra året.


Man skulle kunna tro att jag har hamnat i fängelse. Men var lugna mina vänner, jag är på Saitamas sjukhus för behandling.


Lite jobbigt var det i alla fall. Jag satt fast i den här eländiga sladden. Men de sa att det skulle vara bra för mig. Vad är det för bra med att sitta fast i en sladd hela dagarna?


LA-N-TSU  MA-YA  E-RI-ZA-BE-SU  SAMA  står det här, det kan ju vem som helst begripa.


Ibland fick jag andas i en mask för att lätta upp andningsvägarna.


Ove Kanin behövde också lite behandling. Han blev mycket bättre.


Skönt att få vila lite hos Okaa-san innan läggdags.


Man kan sova bra även på sjukhus, men den där dumma sladden var lite jobbig ibland. Ove sov i alla fall jättebra efter sin behandling, men han hade ju ingen sladd!


Vilken lycka det var att bli av med sladden och få besöka sjukhusets lekrum, de hade massor med roliga saker.


Men allra bäst var förstås att få komma hem igen, borta bra men hemma bäst!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Usch, var det RS? Skönt att ni är friska och hemma igen ivarjefall! Nyårskramar från Annelie, Matthias och Freja

2009-01-05 @ 21:25:43
Postat av: farmor Agneta

Maia!

Vad skönt att Ni är hemma och att Du är frisk igen. Hela familjen såg trött och slut ut under sjukhusvistelsen. Både mamma och pappa såg jättehängiga ut. Du får inte skrämma farmor och farfar på detta viset, men lekrummet på sjukhuset verkade OK. Sängen däremot såg inte så kul ut. Vi kan hälsa från din syssling Viggo, som är 1 månad nu och han mår bra.



Puss och kram från

Farfar och farmor

2009-01-06 @ 15:24:45
Postat av: moster Betty Boop

Snart kommer jag!!!!!!!!! Maia, ditt första år har du verkligen fyllt med en massa upplevelser som nog inte så många av dina jämngamla kompisar varit med om. Du nästan sov när du skulle komma ut till oss, upplevt hur det är att ha riktigt ont i magen och kanske också i huvudet efter mamma och pappas skakande på dig då, varit flitig resenär på SJ, levt som en riktig Hollywood kändis, jag menar att du haft två residens som du pendlat mellan, flugit kortare turer med flyg och väldigt låååångt och nu vara i en hel värld med sådana som ser ut som din mamma men som du kanske inte riktigt förstår. Och snart får du äran att spendera 14 dygn med mig. Undrar om du eller jag blir tröttast... Ja, visst ska vi shoppa och äta gott. Sen ska vi se till att okka-san kommer ut i springkläder.



PoK

/Bettan

2009-01-06 @ 23:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0