Glada miner på tågen i Japan

Konichiwa mina sama!


Så här allvarlig kan jag se ut ibland när jag kör tåg.
Men se, det duger inte längre här i den uppgående solens land. Enligt en DN-artikel så kommer ett japanskt järnvägsbolag börja använda datorer som kontrollerar att personalen ler tillräckligt under tjänsteutövningen.


Det verkar som om bolaget inte förstår hur mycket saker det är att hålla reda på när man kör tåg, och då kanske man ser lite koncentrerad ut och inte är så givmild med leenden.



Men kanske får vi i personalen trots det ta och skärpa oss, och byta ut det här...



...mot det här.


Om passagerarna sen fortsätter att sura så får det minsann stå för dem.


Jag brukar i alla fall vara glad när jag åker tåg, så det så!

Kommentarer
Postat av: Minna

Men gudars så söt tösan är! Hon är ju en naturbegåvning på det här med tåg! :)

2009-08-13 @ 19:17:15
URL: http://expatswede.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0