Kankoku så kan väl jag


Här sitter er världsvane Maia-chan och avnjuter en pannkakslunch på Shinkansen, en dag som alla andra...
Tror ni ja, jag åker faktiskt flygplan!


Nu är vi nästan framme, där nere ser jag min väska på bandet! Men var är vi nånstans, undrar du förstås, trogne läsare.


Här kommer ett par ledtrådar. Otoo-sans kusin befinner sig drygt 950 mil bort från denna stad...


Och i vanliga fall brukar jag hänga sisådär 110 mil härifrån.



Så var är vi då, Bryssel kanske? Nej nej, Atomium är mycket större, vi är någon annan stans. Nämligen i Kankoku, som vi säger i öster.


Och jag tror att ni säger Korea därborta i västerlandet. Okaa-sans födelseland är det i vilket fall.
Klart man vill se det!


Huvudstaden Seoul är en väldigt vacker stad. Eller var i alla fall, tills Okaa-san snubblade och råkade riva sönder deras trottoarer. Kolla in den stora killen i bakgrunden förresten, en riktig arbetarhjälte som står och hamrar hela dagarna, sånt gillar jag!


Det fanns massor med spännande mat på en marknad vi hamnade på. Otoo-san gjorde fina affärer med färska munkar, de är visst gottegrisar i Korea också, precis som i Japan.


Och stora portioner får man, hur ska vi orka? Gott var det i alla fall.


Okaa-san hade lite svårt att förstå sig på förrätten.


Men ett land som har take-out gröt kan aldrig vara fel, Korea får tummen upp från mig!


Kommentarer
Postat av: Farmor och farfar

Hej Maia!



Nu ar farmor och farfar i Indien. Vi bor pa ett jattefint hotell, har badat i poolen. Maten har god. Det finns manga fina tempel har. Vi aker mycket buss och tag. De som bor har ar mycket trevliga och vanliga. Vi mar bra, hoppas Du gor detsamma. Halsa far och mor.

Manga kramar fran

farfar och farmor

2009-10-28 @ 17:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0